Planetary Health Challenge
Planetary Health Challenge
This event is about moving from knowledge to action. In the first event, we will briefly look at the concept of Planetary Health and then collect measures that we can use to become effective ourselves. We will then form small groups and each group will present its topic and its effectiveness on a separate date. In the following week, all course participants will implement the presented measure themselves in order to reflect together on success or challenges in the next session. The next group will then present the new measure. In this way, we will experience different ways of taking action together this semester.
What do I need to know to participate?
Interest in sustainability and planetary health
Willingness to test new behaviours
How will we learn?
Group work
Presentations and discussion
Experience-based learning
Reflection
Seminar Goal
Expertise in the area of Planetary Health
Understanding of complex interrelationships
Understanding of change processes
Maximum number of participants
30
Jan Ehlers
Prof. Dr. med. vet. Jan Ehlers – Lehrstuhlinhaber Lehrstuhl für Didaktik und Bildungsforschung im Gesundheitswesen, Vizepräsident für Lehre und Lernen Ich bin Tierarzt und Bildungsforscher. Während ich mich beruflich vornehmliche mit Bildungsforschung, Digitalisierung des Lernens und des Gesundheitswesens sowie der Ausrichtung von Universitäten für die Zukunft beschäftige, liegt mein privates Interesse im Bereich der Tierethik und -rechte.
Julia Nitsche
Julia Nitsche (M. Sc.) – Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Didaktik und Bildungsforschung im Gesundheitswesen Mein beruflicher Schwerpunkt liegt im Bereich des digitalen Lernens. Ich beschäftige mich hauptsächlich damit, wie Lerninhalte digital aufbereitet sein sollten, damit sie die Lernenden ansprechen. Dabei spreche ich am liebsten mit den Lernenden selbst, um die Bedürfnisse konkret mit einzubinden.
Was muss ich mitbringen?
Interesse an Nachhaltigkeit und Planetary Health
Bereitschaft, neue Verhaltensweisen zu testen
Wie werden wir lernen?
Gruppenarbeit
Referate und Diskussion
Erfahrungsbasiertes Lernen
Reflexion
Ziel der Veranstaltung
Handlungskompetenzen im Bereich Planetary Health
Verständnis von komplexen Zusammenhängen
Verständnis von Change-Prozessen
Max. Teilnehmendenzahl
30