Die Sustainable Development Goals – Globale Ziele und Zukunftskompetenzen

Sustainable Development Goals
This online course deals in detail and systematically with the Sustainable Development Goals (SDGs), the sustainability goals of UNESCO. In order, the 17 SDGs will first be presented in summary form in introductory videos. In the main part, the core contents of the SDGs and their respective contributions to sustainable development will then be highlighted in a scientifically sound manner from an interdisciplinary perspective and examples of implementation in policy and practice will be shown.
What do I need to know to participate?
No previous knowledge expected.
The course is open to students of all disciplines.
Course language: german
How will we learn?
Self-Study (online modules and videos are accessible anytime)
Workload: 90 hours
Seminar Goal
Self-Competence (in particular via self-reflection & self-motivation), Ability to analyze and learn, Ability to read and interpret different form of material (online, video, interactive), Critical thinking, Ability to solve problems, perspective taking
Maximum number of participants
30
Kathrin Brommer
Seit 2016 bin ich im Thema gesellschaftliches Engagement unterwegs. Als langjährige Koordinatorin der FreiwilligenAgentur in Witten, durfte ich mit den vielfältigen engagierten Akteur: innen in der Region zusammenarbeiten und habe das starke Engagement der Bürger: innen kennengelernt. Als Referentin für Service Learning und Community Engagement am WittenLab. Zukunftslabor Studium fundamentale, möchte ich ebendiese Stärken in Witten und Region mit dem Engagement der Universität und ihrer Studierenden zusammenbringen und neue gemeinsame Projekte anstoßen.

Was muss ich mitbringen?
Keine Vorkenntnisse erforderlich.
Die Veranstaltung ist für Studierende aller Fachrichtungen offen.
Sprache: Deutsch.
Wie werden wir lernen?
Lehr- und Lernmethode: E-Learning mit Selbststudium.
Arbeitsaufwand: 90 Std.
Ziel der Veranstaltung
Selbst-Kompetenz, Selbst-Reflexion, Lernbereitschaft, Analysevermögen & Informationsbereitschaft, Problemlösungskompetenz, Multiperspektivisches Denken & Perspektivübernahme
Max. Teilnehmendenzahl
30